Faceți căutări pe acest blog

6 februarie 2013

Fitzi si Roseola Infantum


Lizzie are 1,8 ani si pana acum a fost un copil sanatos, in sensul ca nu a avut probleme de colici, nici la eruptia dentara (are 8 dinti si 4 molari), nici raceli. Insa prietenul ei cel mai bun, Domnul Degetel (pe care il suge inca din burtica) i-a adus 3 infectii virale: maini-picioare-gura, adenovirus si acum, mai nou, roseola infantum! si asta desi inca nu merge la cresa!

Diagnosticul de roseola infantum vine dupa 4 zile de cosmar, dintre care 3 zile de febra inexplicabila (initial am crezut crezut ca e de la eruptia caninilor). Vineri seara Lizzie a inceput sa faca febra (peste 38,3). Am crezut ca e de la canini, asa ca nu ne-am ingrijorat, desi ea nu a facut niciodata febra la eruptia dentara. In acelasi timp a inceput sa scuipe mancarea solida si usor-usor sa refuze orice insemna hrana, desi cerea papa. Arata cu degetul la gura, indicand ca o doare si cand era intrebata unde e buba, raspundea: gat, gat!

Luni dimineata am inceput sa vizitam doctorii: am fost la pediatru, i-am recoltat analize de sange, i-am facut e ecografie abdominala (totul normal). Analizele de sange indicau o infectie in corp, impotriva careia organismul ei nu lupta: CRP marit si LEUCOPENIE CU NEUTROPENIE SI LIMFOPENIE, RARE LIMFOCITE REACTIVE (adica leucocite, neutrofile si limfocite scazute). Alte simptome: gat rosu si un mic punct alb de puroi pe o amigdala. De cateva zile, Lizzie se schimonosea un pic atunci cand facea pipi, lucru care i-a determinat pe doctori sa suspecteze si o infectie urinara, corelata cu o amigdalita pultacee. Luni seara am facut o vizita si la camera de garda a Spitalului Universitar de Urgenta, unde ni s-a pus acelasi diagnostic: amigdalita pultacee.

Tratament: antibiotic zinnat si probiotice.

Usor de zis...Lizzie nu a luat pana acum deloc antibiotice, iar antitermice o singura data, atunci cand a facut maini-picioare-gura, care a debutat la fel cu 2 zile de febra…ea nu bea decat apa si lapte (dat cu lingura), nu a baut niciodata ceai sau suc, refuzand total, asa ca a fost o intreaga distractie sa isi ia nurofenul...cu vorba buna nu merge nici macar atunci cand e sanatoasa si cooperanta. E foarte incapatanata si nu inseamna clar nu. Tinuta si un pic de nasuc, ca sa isi deschida gurita, tot nu reusesti mare lucru: isi tine dintii inclestati si daca reusesti sa ii strecori un pic de nurofen cu lingurita sau seringa din dotare, il tine in gura si ti-l scuipa intre ochi in secunda urmatoare...e foarte comica, daca nu esti in postura parintelui disperat ca nu isi poate trata copilul...se lupta si se zbate, se incordeaza ca un arlechin si gaseste toate metodele sa se impotriveasca...aici mai avem de lucrat, dupa ce se face bine, voi gasi o metoda sa o conving cu vorba buna!

Bun...la urgenta ne-au recomandat si ei sa incepem imediat tratamentul cu zinnat, sa nu mai asteptam recoltarea probelor de urina pt urocultura (de 5 luni incercam cu pungulita sa ii recoltam si nu reusim), pt ca oricum si amigdalita pultacee e infectioasa, contagioasa, etc...asta pe la ora 9 seara. Tot atunci am observat pe obrazul ei un punct rosu suspect, intuitia de mama mi-a sugerat ca ar putea fi o boala virala (si nu una bacteriana, care necesita antibiotic), insa presiunea tatalui disperat (:D) si a doctorilor m-au determinat sa accept sa incepem din seara aceea tratamentul cu zinnat, desi eu sugerasem sa asteptam pana dimineata, sa vedem daca reusim sa recoltam urocultura...si iar da-i si lupta cu maimutica sa ii administrezi doza de antibiotic, respectiv 5 ml, din care nu cred sa fi inghitit nici macar 2...

A doua zi, adica marti, pe la 7 dimineata, Lizzie era plina de bubite mici si rosii pe fata.
 
 
 
 
Initial am crezut ca e o reactie alergica la antibiotic, asa ca fuga la pediatru iar, care ne-a recomandat sa intrerupem tratamentul cu antibiotic si sa asteptam o zi sa vedem daca asa-zisa alergie dispare. Faptul ca febra a incetat brusc dupa eruptie m-a determinat sa intreb pediatrul daca nu poate fi si roseola infantum (de care auzisem la o buna prietena a mea), lucru aprobat de medic (da, seamana foarte bine cu roseola): dupa 3 zile de febra si gat rosu, corelate cu inapetenta, au aparut bubitele, a incetat febra si a inceput si ea sa pape usor-usor (adica 3 linguri de supa si 2 de iaurt). Oricum, aceste zile au lasat iar o amprenta pe silueta ei, abia luase si ea vreo 200 de garme, acum la fix 1 an si 8 luni are iar 10 kg, la 87 cm...

Miercuri dimineata, Lizzie arata ca un Bubico mic: mici bubite rosii pe toata fata, extinse acum si pe burtica si spate si foarte putin in zona superioara a picioarelor si usor pe maini. Mergem iar la pediatru, recoltam exudate faringian si nazal, fixam o pungulita pt urocultura, bem apa la greu si asteptam...nimic! copilul destept a refuzat sa umple pungulita!

Pediatrul ne-a recomandat sa mergem si la Matei Bals, la spitalul de infectioase, sa ne confirme diagnosticul…mare greseala din partea mea sa accept!

Am mai avut o experienta cu Matei Blas la internarea cu adenovirus si nu a fost una placuta…dar am zis ca mergem repede la camera de garda, ne vede un doctor rapid si plecam acasa…de unde?! Am ajuns la camera de garda, asteptam vreun sfert de ora, izolate intr-o camera, pana vine doctoral de garda…o doctorita la vreo 65 de ani, fixata pe protocolul invechit: vreti internare? Nuuuu! In niciun caz! Mda, copilul arata mai bine, daca nu mai face febra si avand in vedere ca sunteti din Bucuresti, nu e musai sa va internati! Ne-a spus ca roseola infantum se face mai degraba pana in 6 luni (?? Really!) si ca ar putea fi o forma de rujeola/rubeola, desi Liz e la zi cu vaccinurile, asa ca ne-a recomandat sa stam sa ii recolteze pt virusologie…desi intuitia imi spunea sa nu mai chinui copilul inutil cu analizele, am fost de accord, gandindu-ma ca nu poate sa dureze prea mult…la medlife ii recolteaza in 10 secunde!

Off…saraca Lizzie! A venit o asistenta cam batrana si foarte irascibila, care a chemat in ajutor o a doua asistenta, la fel de in varsta. Fara sa isi puna manusi (imediat le-am luat la intrebari), fara sa se spele pe maini inainte, cu metoda invechita de a tine copilul culcat si imobilizat (desi le-am spus ca pana acum ii recoltasem analize, tinand-o in brate, in fundulet), au stat si-au tot cautat-o pe Lizzie de vene pana m-am enervat si am plecat de acolo!

Mi-am jurat ca e ultima data cand mai ajung la Matei Bals, unde am avut numai experiente neplacute…acum Lizzie e acasa, in patut, doarme ca un ingeras…e franta de oboseala dupa 3 zile de vizitat 10 doctori diferiti!

Pana acum a fost prietena tuturor doctorilor (noi si mergem foarte des) si statea mereu la palpat si masurat ca un miel la taiere…nu zicea nimic si coopera 100%...se pare ca iar avem de lucrat la acest capitol!

Speram sa fie cu adevarat roseola infantum, o sa incercam in perioada urmatoare sa recoltam si proba de urina (dar cel mai probabil la baie, din jet direct, fara pungulita), ca sa stea mami linistita…si speram ca Lizzie sa nu fi fost foarte darnica cu acest virus, pt ca duminica (in a 3 zi de febra) si-a vizitat verisorii, unul de 2,5 ani si unul de doar 5 lunite…J

 

 

4 comentarii:

irina spunea...

multa sanatate..cu google chrome am reusit sa scriu comentariu....
si noi de azi am inceput cresa..sper sa fie ok cu sanatatea\ca pana acum nu am avut probleme

Anonim spunea...

Am citit si eu, interesant articolul si sper sa se faca bine micuta. Doar la sfarsitul articolului am ramas dezamagita de atitudinea ta, sincer...sa mergi cu copilul cu febra, la alti copii in vizita, fie ei si verisori si sa stii ca i-ai putea imbolnavi (voi inca nici nu stiati ce are copilul vostru) mi se pare un semn de egoism enorm. Din cauza acestui tip de atitudine nu imi pot duce copilul la gradi, sunt multi parinti care gandesc asa, ca nu conteaza daca imbolnavesc si copilul altora. IN 2010, si la fetita ema de 2 ani pe atunci au venit in vizita verisorii ei, de 2, resprectiv 5 ani. Si ei erau bolnavi, le curgea doar nasul si aveau febra. Ei au dus boala pe picioare. Dar fetita mea a stat in spital 3 saptamani, a facut dup-aia bronsiolita de la verisorii ei. De la bronsiolita, ne-a internat in spital, s-a complicat in pneumonie. Tot in spital a facut apoi ciuperca de la antibiotice si apoi infectie urinara. Dupa care a luat si e-coli si a facut o draga de enterocolita de nu manca si bea nimic si a stat la perfuzii zile si nopti intregi. Au fost 3 saptamani cu perfuzii, medicamente si etc. De cosmar... am crezut ca imi pierd copilul atunci. Sa ai banuiala ca imbolnavesti copii altora (si inca un bebe de 5 luni) si sa zici doar..."J"...e... egoism pe bune!

tZU spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
tZU spunea...

In apararea mamicii lui Fitzi si in calitate de mama a lui Gogo (unu dintre copiii pasibili a se "imbolnavi" de la Fitzi) trebuie sa subliniez ca toti am crezut / fost convinsi ca febra este cauzata de aparitia dintisorilor si ne-am asumat acea intalnire..uneori este bine sa nu aruncam cu piatra inainte de a cunoaste situatia pe deplin! multumim pentru urarile de santate si trebuie, din nou, sa subliniez faptul ca eu nu il duc niciodata la cresa pe Gogo, atunci cand da semne de boala..sunt de acord cu "egoismul" unor parinti care risca sa ii imbolnaveasca si pe alti copii, dar nu a fost cazul in situatia de fata..iti inteleg supararea..:)