Faceți căutări pe acest blog

30 octombrie 2011

Cătina - o comoara! Reteta pentru intarirea imunitatii

Insiprata de o veche prietena (multumesc, Tania!) am pregatit piticului meu de 1 an si 2 luni o reteta minune pentru intarirea imunitatii. Am fost o norocoasa pana acum, intrucat in cele 14 luni de viata piticul meu nu a fost niciodata racit, dar, pentru ca tot a venit toamna, am decis sa actionez preventiv. Cu atat mai mult cu cat piticul meu are o carenta de fier in organism si catina este un excelent remediu pentru tratatarea anemiilor la pitici.




Asadar, am cumparat 1 kg de catina, pe care am curatat-o (cea mai dificila etapa) si am blenduit-o. O parte din catina am amestecat-o cu cateva linguri de miere (desi piticul meu este mare fan de acrituri, ca si mama lui, de altfel, si o accepta si fara miere). Borcanelul magic astfel obtinut il pastrez la frigider si ii dau cateva lingurite pe zi din aceasta compozitie.

 

Restul de catina simpla l-am pastrat la congelator, in borcanele de sticla.



De ce catina?
Fructul de catina contine:
  • de 10 ori mai multa vitamina C decat citricele (Dintre toate fructele, catina contine cea mai mare cantitate de vitamina C)
  • betacaroten (mai mult decat contine morcovul)
  • in proportie de 35%, acid palitoleic – un acid gras foarte important care se gaseste in compozitia pielii, ajutand la intretinerea celulelor si la vindecarea leziunilor.
Alte elemente nutritive valoroase ale fructului sunt vitaminele E (180 mg), B1, B2, PP, F şi polivitamina D, dar şi minerale ca magneziul, fosforul, potasiul, fierul şi sodiul.
Uleiul extras din seminte contine 17% acid oleic, 34% acid omega 3 si 31% omega 6.


Daca ati pierdut sezonul si nu mai gasiti in piata, va recomand Siropul de catina si propolis de la Plafar sau siropul de catina si miere de la Solaris.
 

http://bit.ly/1IwbdhN
 



22 de comentarii:

ligiaquovadis spunea...

Se poate folosi catina uscata si marinata cu miere? Mai are aceleasi proprietati?

tZU spunea...

nu stiu sa raspund exact acestei intrebari, dar, in opinia mea, eu cred ca isi pastreaza cateva din proprietati..eu am pus la congelator, sa am provizii pentru iarna..cum apare din nou catina pe piata, o sa congelez iar, sa imi ajunga pentru cateva cure pentru pitic

Anonim spunea...

Buna seara, as vrea sa va intreb cum curatati catina?

tZU spunea...

curatare = ruperea coditelor/crengutelor si spalatul bine bine (nu chiar bobita cu bobita, dar e destul de migalos procedeul) :)

Anonim spunea...

Va multumesc. Nu aveam idee cum trebuiesc curatate. De cand avem un puiut papam mai sanatos :)

Unknown spunea...

imi spuneti va rog daca stiti la bebita mea de 8,5 luni cate lingurite pot sa ii dau si cam cat timp sa tin cura. Multumesc :)

tZU spunea...

Buna! eu i-am dat din octombrie-noiembrie pana prin februarie (atat mi-a ajuns catina)..periodic scoteam de la congelator cate un borcanel de catina blenduita si ii dadeam cate o lingurita-doua pe zi...uneori ii amestecam cu miere, alteori ii dadeam asa, simpla..piticul meu se stramba putin (era acra), dar inghitea..:) nu i-am dat chiar in fiecare zi, dar scoteam cam un borcanel din acela din congelator o data la 2 saptamani si din acela ii dadeam de 5-6 ori..daca se poate, e de dorit sa se dea o lingurita pe zi

Unknown spunea...

Iulia i-am dat ieri aproape un sfert de lingurita in pireul ei de fructe de dimineata si parca a bagat-o cineva in priza plus ca i s-a inrosit pielea in zona dintre umeri si gat, azi am facut pauza si maine ii dau un pic iara sa vad daca se mai inroseste, probabil ca atunci nu-i voi mai da. Dar mie catina blenduita din borcan a inceput sa fermenteze parca, nu si-a schimbat gustul dar si-a marit volumul, si atunci i-am pus si miere si parca a mai stopat un pic, e normal sa se poarte asa? Oara nu era mai bine sa congelez catina intreaga sa ii blenduiesc ei cate putin impreuna cu celelalte fructe? Tu ce stii e adevarat ca se oxideaza dupa ce o blenduiesti?

tZU spunea...

buna, Roxana! daca s-a inrosit in jurul gatului, nu e exclus sa nu tolereze prea bine..poti intreba medicul pediatru, sa iti spuna si parearea lui, eu nu am studii in domeniu. la mine Gogo nu a prezentat nici un fel de reactii negative..poate ca ii dadea mai multa energie, dar asta nu mi se pare ceva rau..cat despre catina, eu stiu ca nu rezista foarte mult timp la frigider, dar nici nu cred ca fermenteaza asa repede. eu scoteam borcanelul de la congelator si ii dadeam cam 2-3 zile maxim din el, nu il lasam mai mult. cat despre oxidat, asa se spune ca e de preferat sa nu folosesti metalul..eu am preferat sa o blenduiesc, mi se parea mult prea greu sa folosesc sita, plus ca nu voiam sa renunt la pulpa fructului.

miha_miha spunea...

parintii mei au catina facuta cu miere de albine. un borcan mare, la frigider. azi am inceput si noi sa luam cate o lingurita. dar mie mi se pare ca are gust de alcool. parca a fermentat. crezi ca se poate? sa o fac fara miere si sa adaug mierea atunci cand ii dau in ziua respectiva?

miha_miha spunea...

buna! parintii mei au facut ieri un borcan mare cu catina si miere si l-au bagat la frigider.
azi am zis ca incep sa ii dau si eu fetitei mele. insa parca are gust de alcool. o fi fermentat?
oare sa pun la congelator/ frigider si sa ii adaug mierea doar in ziua in care i-o dau?

tZU spunea...

la frigider nu tine foarte mult, chiar daca are miere. eu ii puneam borcanele mici la congelator (mai nou pun boabele intregi) si scoateam, adaugam mierea si ii serveam piticului in maximum 2-3 zile

Anonim spunea...

Copilului meu de 1 an si 10 luni, ii dau catina cu miere,dar dupa ce blendeluiesc catina, o strecor printr un tifon, fiindca semintele alea pot sa fie alergenice. In mod normal, daca e combinata cu miere naturala, ea nu trebuie sa fermenteze sau sa aiba gust de alcool.

Anonim spunea...

Eu am cumparat azi catina..deci o pot pune in borcane de 250 gr fara miere la congelator, si cand am nevoie scto cateva lingurite le amestec cu miere si i le dau fetitei...dar pot lua din borcan daca e congelata? Nu isi pierde proprietatile daca se congeleaza?

Unknown spunea...

Buna,
Am pus la frigider miere cu catina data prin blender, timp de ~ 2 saptamani, timp in care am amestecat periodic. Astazi cand am desfacut borcanul, am observat ca a inceput sa fermenteze, chiar a dat putin pe afara.
Este vreo problema ca fermenteaza? Sau e la fel de buna?
Imi este frica sa nu mai fie buna.
Multumesc

Anonim spunea...

Buna ziua. Noi am dat catina prin blender , apoi am stors sucul printr-o sita si l-am pus cu miere in proportie de 1:1 , in sticlute inchise la culoare (cele de la diferite siropele sunt bune), pentru ca , catina e fotosensibila si isi pierde proprietatile daca sta la lumina, apoi am pus-o in frigider la macerat timp de 10 zile , omogenizand-o in fiecare zi. Ii dam fetitei cate o lingurita pe zi, iar pulpa ramasa de la catina am pus-o la uscat la soare si facem ceai. Sanatate multa tuturor.

Anonim spunea...

De unde putem cumpara fructe de catina proaspete? Multumesc anticipat pentru raspuns,

tZU spunea...

din piata..sper sa mai gasiti in perioada aceasta

Diana spunea...

Eu pun la congelator boabele intregi in pungi de 1 kg si scot in fiecare zi cate putin la dezghetat intr-un castron cu 3-4 ore inainte. Boabele se desprind usor de celelalte din punga si le amestec cu miere cand sunt gata de mancat.

Diana spunea...

Eu pun boabele intregi in pungi de 1 kg, in congelator. Scot in fiecare zi la dezghetat intr-un castronel cu 3-4 ore inainte si le amestec cu miere chiar inainte de a fi consumate. Boabele inghetate se desprind usor de celelalte.

cassandra spunea...

Nu este o idee bună păstrarea cătinei blenduită (mai ales cu miere) cu tot cu semințe pentru simplul motiv că fermentează. Eu o păstrez la congelator boabe întregi, în punguțe care se pot consuma în maxim o săptămână. După ce le scot de la congelator și le dezgheț, blenduiesc și scot semintele cu ajutorul unei site sau al storcătorului. Resturile uscate se pot folosi pentru ceai.

Unknown spunea...

Cum s-a rezolvat carenta de fier? Si noi avem aceeasi problema.