Faceți căutări pe acest blog

21 decembrie 2011

Biscuiti de casa pentru bebelusi - si nu numai

Urmand reteta lui buni din Oltenia (care este neintrecuta intr-ale prajituritului), i-am pregatit piticului meu de 1,3 luni biscuiti pentru bebelusi.
 



Iata ce ingrediente am folosit eu
1 ou
100 grame unt gras (de exemplu, acesta)
faina
vanilie - recomand pastaile de vanilie, naturale (le gasiti aici)
scortioara
nuci macinate (daca nu sunteti de acord cu introducerea nucilor in alimentatia copilului dupa varsta de 1 an, retea poate fi adaptata foarte usor, excluzand nucile si adaugand, in schimb, stafide/ migdale/ germeni de grau etc)





Eu nu am adaugat zahar deloc, intrucat piticul meu oricum nu se prea da in vant dupa gustul de dulce, asa ca nu vreau sa i-l induc tocmai eu..:)
Am amestecat untul, lasat in prealabil la temperatura camerei sa devina moale, oul si nucile, dupa care am adaugat faina cat cuprinde. Aluatul framantat astfel l-am lasat la rece 20 minute in frigider. Apoi am intins aluatul si am taiat cu forme haioase (imprumutate de la jucariile lui Gogo) :). Am pus biscuitii in tava cu hartie de copt, 10-20 minute la 180 grade, preincalzit, pana ce au capatat o culoare aramie.





Pofta buna, pitici!



13 comentarii:

Minodora spunea...

Plecand de la reteta ta, am personalizat un pic in functie de ceea ce avem in casa si de etapa diversificarii la care am ajuns cu bebe de 7,5 luni.
Am folosit:
- 100 g unt (Dorna ecologic)
- 1 galbenus de ou
- semintele razuite de la 1/2 pastaie vanilie
- 100 g mar copt si pasat
- 100g banana
- faina de orez integral, de hrisca integrala si de ovaz integral - cat cuprinde (pt a avea doar faina fara gluten as fi folosit faina de mei in locul celei de ovaz dar nu mai aveam in casa)

Mai departe am procedat exact cum ai mentionat tu: lasat la rece 20-30 minute, intins pe foaie de copt, taiat in forme variate, copt in cuptorul preincalzit timp de 20-25 minute la 180 grade.

Au iesit foarte buni. Voi repeta experienta.

Multumesc, Iulia pentru idee! :)

tZU spunea...

super, Minodora! chiar o sa incerc si eu reteta ta, suna tare bine! te pup

Maria-Denisa spunea...

M-a atras reteta ta de cand am citit-o prima data prin simplitatea ei. Cautam o reteta simpla, dar "curata" pentru minunea mea de baiat de 1 an si 2 luni. Asa ca m-am apucat si am facut cam asa:
-1 ou
-100g unt
-1 banana mica
-1 pahar lapte
-3/4 pahar nuci pisate
-scortisoara, vanilie, putin rom
-faina cat cuprinde aluatul
Dupa cum vezi, am luat cate ceva si de la Minodora...Biscuitii au iesit absolut deliciosi, desi recunosc ca aveam ceva emotii cu ei. Inca nu s-a trezit bebeul sa-i guste, dar sigur ii vor placea, mai ales ca sunt fara zahar. El prefera covrigeii sau grisinele, iar biscuitii de la Nestle care au zahar (destul de mult, zic eu) ii cam plimba prin gura pana se hotaraste sa inghita. Te pup si spor tuturor la bucatarit!

tZU spunea...

multumim pt reteta! o sa incerc si eu data viitoare reteta ta!

sonia spunea...

Abia astept sa incerc si eu! Oare care s-o incerc mai intai? :)

Anonim spunea...

Cata faina trebuie pusa? Multumesc

tZU spunea...

cat cuprinde, cum se spune..pana ce capata consistenta dorita

Anonim spunea...

Multumesc mult, am incercat una dintre retete, cu reusita completa :)
Foarte buni!!!

Anonim spunea...

Cat se pastreaza biscuitii acestia?

tZU spunea...

2-3 saptamani lejer

Ioana Lazar spunea...

Buna! Mie pediatrul mi-a recomandat sa-i nu-I introduc lui bebe gluten pana la varsta de macar 2 ani. Eu I-am dat pana acum biscuit fara gluten de la Plasmon ( comandati de pe net de aici: http://pravalialuibebe.ro/biscuiti-pentru-bebelusi-plasmon/biscuiti-pentru-bebelusi-plasmon-fara-gluten ) pediatrul a fost cel ce mi-a recomandat aceasta marca si o recomand si eu la randul meu mamaicilor "grabite". Faina alba din aceasta reteta ar putea fi inclocuita cu una fara gluten? a incercat cineva? Multumesc!

Biscuiti pentru bebelusi spunea...

Acesti biscuiti pentru bebelusi pot fi dati de la ce varsta? Al meu prichidel are 6 luni si jumatate. Cu toate ca am inceput diversificare, nu cred ca-i pot da chiar orice ( in sensul de ingrediente). Voi ati incercat cu bebei asa mici?

Gabriela@HeyBaby.ro spunea...

Stefan al meu e mai marisor, dar nu pot sa nu ma entuziazmez in fata unei retete atat de simple si bune! Au iesit deliciosi, noi i-am pregatit cu faina bio de grau!