Faceți căutări pe acest blog

12 ianuarie 2012

Reteta pentru intarirea imunitatii la copii

Gogo (1,4 ani) nu a racit nicodata pana acum, cu exceptia unor mici episoade de tuse si rosu in gat care au durat cateva zile si nu au necesitat tratament cu antibiotic. Pana la aceasta varsta nu am apelat niciodata la antibiotice si sa dea Domnul sa nu apelam nicodata.
Pana acum am incercat sa ii intaresc sistemul imunitar cu fructe cat mai multe si catina in amestec cu o lingurita de miere de albine sau chiar simpla.
Nu sunt adepta siropurilor din comert pentru intarirea imunitatii - care, pe langa faptul ca sunt foarte scumpe, nu sunt naturale 100%. Prefer sa ii prepar eu in casa tot felul de combinatii ce intaresc imunitatea, decat sa le cumpar deja preparate. Asa am procedat, de ex, si cu catina - in loc sa ii cumpar sirop de catina, am cumparat eu insami catina, am curatat-o si am pus-ola congelator si ii dau si acum, iarna, fructul ca atare, pasat, in amestec sau nu cu miere de albine.
Acum am incercat o noua formula, apeland la harnicutele albinute care ne ofera o multitudine de minunatii. Pe langa faptul ca as vrea sa ii dau in fiecare zi o lingurita de miere de albine, de obicei in desertul sanatos cu care se rasfata aproape zilnic piticul meu - iaurt cu nuci si miere - am vrut neaparat sa ii dau piticului meu laptisor de matca pur.
Reteta pe care am incercat-o eu este urmatoarea:
  • laptisor de matca pur 10 grame (l-am achizitionat de la Bioportal, costa in jur de 20 ron 10 grame. il gasiti si la orice Plafar, un deva la 25 ron)
  • propolis  (nu tinctura, pentru ca aceasta contine alcool, ci propolis glicolic fara alcool ce poate fi administrat si copiilor) - cateva picaturi
  • miere de albine (nu am folosit tot borcanasul, ci cateva linguri, pentru ca am dorit sa fie mai concentrat amestecul)



Din acest amestec ii ofer zilnic piticotului cate o lingurita.
Mai nou, ii adaug si polen CRUD.


Precautii - se poate administra copiilor dupa 1 an de zile, din cauza contraindicatiei privind mierea de albine la copii mai mici de 1 an. Unii oameni sunt alergici la propolis si el trebuie incercat in cantitati mici la inceput, ca sa afli daca ai sau nu alergie la el inainte de a incepe un tratament serios.

PS. daca nu aveti timp sa o preparati in casa, va recomand Borcanul copiilor veseli - un imunostimulator 100% natural, ce conţine: miere, păstură, lăptişor de matcă si vanilie naturală. Are calităţi deosebite de refacere si stimulare a celulelor nervoase. Costa 20,19 ron si beneficiati de TRANSPORT GRATUIT (la orice comanda, indiferent de valoare) de la Bioportal.

 

27 de comentarii:

Anonim spunea...

e cunoscut faptul ca se interzice mierea de albine pana la doi ani din cauza ca poate provoca botulismul

tZU spunea...

majoritatea medicilor pediatri o recomanda dupa varsta de 1 an. fiecare parinte decide pentru copilul sau. eu i-am dat de la 1 an.

Anonim spunea...

Interesanta reteta, multumim mult! O voi administra si eu piticului meu cand va intra in colectivitae, la toama. Intrebarea mea este: ai amestecat ingredientele de la inceput si ai tinut preparatul la frigider? Ce cantitate ii dai zilnic, inainte/dupa masa?

tZU spunea...

da, am amestecat ingredientele (sa opui foarte foarte putin propolis, intrucat are gustul foarte putenric..piticului meu nu i-a placut le nebunie) si am tinut la temperatura camerei (mierea e bun conservant)..ii dau dimineatat cate o lingurita..mai nou, ii administrez cure de laptisor de matc pur, simplu, neamestecat, cate 0,5 grame ope zi timp de 20 zile (10 grame in total)

podariu oana spunea...

f tare,am sa incerc si eu

Aryanna spunea...

in cazul in care este alergic ce trebuie sa facem in prima faza...copilasul nostru are un anisor si 2 saptamani...eu am asm bronsic pe baza de alergie..tare mie frica sa nu aiba si el..:(...dar as incerca pt ca a facut 3 bronsiolite repetate intr-un timp foarte scurt..pana acum nu a fost alergic la nimic din alimentatie...multumesc mult!

tZU spunea...

nu as putea sa imi dau cu parerea despre acest lucru..eventual discutati cu medicul dvs pediatru si daca acesta va recomanda sa incercati acest tratament, puteti incerca. si eu sufer de alergii 9pe fond geentic, dar nu am facut inca teste speciale pentru a afla la ce anume sunt alergica), piticul meu nu a a avut nici o reactie negativa la administrarea laptisorului de matca.

Anca spunea...

Buna,

As vrea sa stiu de unde ai cumparat laptisorul de matca. comanda on line sau de la magazin?

tZU spunea...

buna1 l-am cumparat de la PLAFAR, direct din magazin. 25 de ron cutiuta de 10 grame. se gaseste la orice magazin PLAFAR.

Anonim spunea...

buna, chiar am cumparat ingredientele sa-i fac baiatului meu...imi poti spune te rog cat gramaj din fiecare ai folosit la amestec? ms

tZU spunea...

eu am folosit asa: 10 grame de laptisor de matca crud, 3-4 linguri mari de miere, 2-3 picaturi de propolis glicolic. Mai nou, ii adaug si 1-2 linguri mari de polen crud (tot de la plafar). am pus toate ingredientele intr-un borcanel si ii dau in fiecare zi cate o lingurita

www.dapis.ro spunea...

grija mare la laptisorul de matca, daca nu il dozezi cum trebuie poate da dereglari hormonale. Foarte ieftin ai gasit laptisorul de matca ca in mod normal ii 8000 ron/kg. Laptisorul de matca atunci cand il cumparati asigurati-va ca il cumparati din frigider sau congelator. daca nu o fost in frigider ala nu ii laptisor de matca, sau cel putin nu mai are proprietatiile laptisorului de matca
cat despre botulism va arat un articol, pe care l-am gasit recent http://www.dapis.ro/p/stiati-ca.html.

www.dapis.ro spunea...

folosirea laptisorului de matca se recomanda undeva la 4 gr la un kg de miere. Is apicultor nu vorbesc fara stiu.

Anonim spunea...

Atentie cu laptisorul de matca la copii asa mici... mama lucreaza la Combinatul Apicol si mi-a spus sa nu ii dau inca laptisor de matca pt ca, contine diversi hormoni si ii poate dauna copilului (al meu are 1 an si 3 luni)

Anonim spunea...

de la cat ati inceput cu catina? Eu am un bebe de 11 luni o fi indicat sa ii dau?

tZU spunea...

eu i-am dat dupa 1 an..poate fi acida sau poate fi un pic alergena..sfatul meu e sa intrebi mediucl pediatru..sau sa incerci pe vraful linguritei sa vezi reactiile

roxy spunea...

buna ziua gogoshel, si eu intentionez sa-i administrez copilului meu de 5 ani atat miere cu laptisor de matca si propolis, dar si catina cu miere, le-am achizionat pe toat azi, le pun la pregatit si sper sa dea rezultate pt ca a facut multe episoade urate de cand cu gardinita. ma gandeam sa-i dau cate o lingurita din fiecare amestec, dimineata. mie de la plafar mi-a spus ca pot sa-i pun 10 g de laptisor cu 1 kg de miere si o sticluta de propolis glicolic. sa vedem cum o fi gustul ca vrem rezultate pe iarna asta.

tZU spunea...

BUna ziua, Roxana! la noi a avut efecte pozitive..o sugestie: propolisul glicolic are un gust foarte pronuntat, o sticluta ar putea fi prea mult..depinde de gustul piticului..data viitoare eu voi adauha mult polen crud si pastura si voi pune mai putin propolis..piticul meu a cam strambat din nas. multa sanatate!

Anonim spunea...

buna am si eu un baietel de un anisor si opt luni si mai mult suntem raciti decat sanatosi as putea sa-i dau si eu reteta dvs?multumesc si multa sanatate

tZU spunea...

BUNA! eu i-am administrat aceasta retea de la 1 an si 3 luni...daca vreti sa fiti sigura 100% puteti consulta si un pediatru..la noi a avut efecte pozitive

adriana spunea...

Buna! Am si eu o intrebare. Catina ai pasat-o cu blenderul sau ai lasat-o intreaga? Am facut si eu cu miere copilasilor, insa nu au fost foarte incantati din cauza semintelor...

Unknown spunea...

Foarte bună rețeta. Eu sunt adult, am 21 de ani și iau cătină cu miere pentru imunitate. Funcționează de minune! :)

Anonim spunea...

Sunt mamica unui baiat de 1an si 10 luni si am fost mai mult in spital decat acasa in aceasta isrna as vrea sa stiu daca A dat rezultate si daca se pot administra amandoua in acelasi timp.adica si catina cu miere cat si propolis miere si polen. Laptisor nu vreau sa ii dau inca pt ca mi e frica e cam mic . Multumesc din suflet

Anonim spunea...

Copilul meu are 1an si 10luni si in aceasta iarna am stat mai mult in spital decat acasa.as vrea sa ii fac si eu cele 2 retete (catina cu miere si polen cu miere si propolisfara laptisor lt ca mi se pare cam mic pt laptisor de matca)vroiam sa va intreb daca pun catina din congelator e bine o am de anu trecut culeasa de parintii mei si e bine sa ii dau cele 2retete in acelasi timp? Multa sanatate la pitici si mamici

Anonim spunea...

N

Unknown spunea...

Felicitari pentru acest articol! Recomandam consumul de miere si polen crud!

Anonim spunea...

da, am citit si eu ca nu se da laptisor de matca la copii sub 10-12 ani (din cauza dereglarilor hormonale, mai ales la fetite). se gaseste mai ieftin pe site ul producatorului (apiland.ro)