Faceți căutări pe acest blog

12 ianuarie 2012

De ce am ales sa ii dau NUCI copilului meu - incepand cu varsta de 1 an?

 
De vreo 2 luni ii dau piticului meu in fiecare zi 2-3 nuci..i le servesc de obicei dimineata, in combinatii aromate cu banane sau, mai nou, cu iaurt si miere. I le sparg exact inainte de prepararea gustarii.
De ce am ales sa ii dau nuci piticului meu incepand cu 1,2 ani?

Beneficiile consumului de nuci pentru pitici
Nucile se numara printre alimentele cu cel mai bogat continut de cupru si zinc, minerale care contribuie la tratarea unor boli cardiovasculare. De asemenea, nucile au beneficii in stimularea sistemului imunitar.
Conform cercetatorilor, nucile sunt bogate in vitamine din complexul B, contin proteine de buna calitate, vitamine, dar si acizi grasi omega-3. Acestea sunt considerate alimente complete, care asigura organismului energie pentru mult timp.
Mai mult, amestecul de nuci cu miere reprezinta un energizat de exceptie.





Despre nuci - proprietati de exceptie!
Fructe oleaginoase deosebit de nutritive şi vitalizante, foarte indicate în perioada rece a anului, nucile conţin, la 100 g, 15 g de proteine, 60 g de lipide, 15 g de glucide şi 2,4 g celuloză. Sînt bogate în minerale ca sodiu, potasiu, calciu, magneziu, clor, fosfor, sulf, fier, cupru, zinc şi iod. Conţin vitaminele C, B1, B2, B5, vitamina PP şi caroten. Au valoarea calorică 630 la 100 g.
Pe lîngă faptul că sînt foarte hrănitoare, nucile au şi valoare terapeutică bine definită. Le sînt recunoscute atît proprietăţi laxative cît şi antidiareice, virtuţi antitoxice la nivelul pielii şi al circulaţiei limfatice şi, de asemenea, o acţiune vermifugă.
Stiati ca nucile se numara printre alimentele cu cel mai bogat continut de cupru si zinc ceea ce le fac benefice in tratarea unor afectiuni cardiovasculare, a problemelor legate de crestere sau curele de intarire ale sistemului imunitar?
Datorită conţinutului bogat în cupru, nucile sînt indicate în dieta persoanelor cu anemie, a persoanelor cu reumatism şi artroze, în stări precanceroase şi tuberculoză, în special tuberculoză osoasă şi, de asemenea, la bolnavii de sifilis şi blenoragie.
Conţinutul bogat în zinc o recomandă ca tratament adjuvant în astenie, întîrzieri de creştere, tulburări ale sistemului nervos, afecţiuni ale pielii, psoriazis şi impotenţă.
In Evul Mediu, nuca era recunoscuta pentru rolul tamaduitor in cazul bolilor mintale. Se credea ca forma fructului aduce cu forma creierului, de aceea are efect in tratarea mintii. Astazi, cercetarile moderne au aratat ca nuca este stimulent al memoriei si e recomandata celor ce depun un efort intelectual sporit (asa cum imi iamginez ca depune piticul meu la varsta asta incercand sa memoreze atat de multe lucuri noi). :)


Cand pot fi introduse in alimentatia copilului?
In mod normal, nucile sunt contraindicate inainte de varsta de un an (sau chiar 3 ani), pentru ca sunt considerate a avea un mare potential alergen si risc de inecare (eu oricum i le maruntesc la minitocatorul blenderului din dotare).
In timp, parerile asupra alimentelor potential alergene s-au modificat. Daca nu exista persoane care sufera de alergii in familie, pediatrii americani recomanda introducerea in alimentatia copilului dupa ce acesta a implinit un an.
Eu i-am dat piticului meu miere (de la un an) si nuci (de la un an si doua luni) si nu am observat nici un fel de reactie negativa...
Fiecare mama va proceda, insa, asa cum va crede de cuviinta!

surse:


Niciun comentariu: