Faceți căutări pe acest blog

20 februarie 2013

Copilul din oglindă sau cum să fii un adult puternic

Am fost un copil destul de timid..un copil care nu stia (nu invatase / nu fusese invatat) sa isi exprime in mod direct emotiile..parintii nostri isi manifestau dragostea (infinita, de altfel) de maniera anilor 80, de multe ori dupa principiul: Copilului sa-i spui Te iubesc doar in somn! Gesturile lor tradau dragostea nemarginita, dar aceasta nu era si exprimata in mod direct, prin dialog.
Ce-i drept, in timp, poate dupa ce si noi - copiii lor - am mai crescut, s-au deschis si ei si au indraznit, cu emotii la inceput, timid, dar mai tarziu din ce in ce mai sigur sa pronunte faimosul Te iubesc! Acum, in calitate de bunici spun foarte usor Te Iubesc! :)
 
Revenind..am fost un copil timid..am fost..pentru ca, in adolescenta si mai tarziu, datorita surorilor, datorita prietenilor, sotului, copilului meu, m-am transformat intr-un adult care stie sa isi exprime sentimentele, emotiile..
Mai am multe, insa, de invatat la acest capitol..
Mi-ar placea sau mi-ar fi placut sa fi invatat mai devreme cum sa fiu apropiata si deschisa din punct de vedere emotional..desi sunt catalogata drept o persoana extrem de sociabila, deschisa, inca am oarece probleme de proximitate..inclusv fizica..distanta sociala e un concept cu care eu ma identific perfect..
Copilul meu mi-a dat sansa de a remedia unele din reminiscenete copilariei clasice din comunism..mi-am propus sa fiu cat mai deschisa, apropiata, sa invat odata cu el cum sa identific emotiile, cum sa le exprim prin cuvinte. Mai am multe, insa, de invatat.
 

Vestea buna este ca doi oameni cu pregatire si vocatie in domeniu au creat un grup de dezvoltare personală: Copilul din oglindă sau cum să fii un adult puternic, unde, prin intermediul a 4 ateliere, adultii pot gasi solutia la dificultăţile de relaţionare cu copilul, cu partenerul, cu şeful ori cu colegii:
Atelier I: Copilul cu corp de adult
Cum vedeam lumea când eram copil? Conștientizând felul în care eu mă raportez la lume voi avea o înţelegere mai bună asupra relațiilor pe care le am cu ceilalți.
Teme abordate:
Cele şase etape de evoluţie
Interconectarea celor şase etape şi identificarea problematicilor personale.
Propunerea soluţiilor de ameliorare
Atelier II: Corpul– grilă de lectură
Expresia corporală. Primele trei etape de dezvoltare se remarcă printr-o permanentă şi spectaculoasă schimbare corporală. Achiziţiile psihice şi emoţionale din aceste etape îşi găsesc corespondent în corporalitate şi în acelaşi timp evenimentele ce marcheazăexistenţa, vor lăsa o amprentă la nivel corporal.
Teme abordate:
Rolul şi importanţa terapiilor corporale în lucrul cu sine şi implicit în cunoaşterea de sine.
Atelier III: Logica emoţiilor
Teme abordate:
Cele 5 emoţii de bază, cum apar, ce reacţii determină, cum le recunoaştem, soluţii pentru a le gestiona
Atelier IV: Fizic apropiat şi emoţional deschis – a fi deschis emoţional şi fizic apropiat este esenţial pentru fericirea şi sănătatea noastră fizică şi psihică.
Teme abordate:
Deschiderea emoţională şi proximitatea fizică.
Grupul ce are ca scop armonizarea relațiilor ne ofera oportunitatea, pe parcursul celor 4 întâlniri:
-Să conştientizam modul în care ne percepem şi modul în care relaţionam cu noi înşine dar şi cu ceilalţi;
-Să intram în contact cu propriile emoţii şi să învăţam să le recunoaştem și să le gestionam;
-Să ne menţinem propria stabilitate fizică şi emoţională;
-Să ne dezvoltam echilibrul corporal, încrederea şi respectul de sine;
-Să ne dezvoltam încrederea în ceilalţi;
-Să depistam şi să amelioram dificultăţile de relaţionare cu ceilalţi.

Locatia: Bucuresti (zona centrală, adresa va fi comunicată în momentul formării grupului)
Participanti: 8-10
Frecventa: la două săptămâni
Durata: 3 ore
Costul: 70 lei / atelier
250 lei / modul (4 ateliere)
 
 
Detalii si inscrieri: Grupul va începe în săptămâna 4 – 10 martie, în funcţie de ocuparea locurilor şi de preferinţa participanţilor pentru o anume zi/interval orar.
 
 
Grupul este deschis în toate etapele către orice persoanăinteresată; Pentru atingerea potențialului maxim de dezvoltare a relațiilor, este recomandata participarea la toate cele 4 ateliere.
 
 
Date de contact:
Psiholog Clinician Iuliana Condrea – tel. 0741.022.920
Psiholog Mihaela Vasilescu – tel. 0755.058.085
A fi deschis emoţional şi fizic apropiat este esenţial pentru fericirea şi sănătatea noastră fizică şi psihică.

Niciun comentariu: