Faceți căutări pe acest blog

19 septembrie 2012

Prima saptamana la cresa - bilant

Gogo are deja 8 zile de mers la cresa..trebuie sa marturisesc ca mi-a fost groaza la propriu de acest inceput! Temerile mele erau atat de mari, incat, acum, la 8 zile de mers la cresa, pot spune ca e mai bine decat ma asteptam!

Gogo nu a intrecut toate asteptarile in ceea ce priveste mersul la cresa..toti prietenii preconizau ca se va adapta extrem de rapid (ceea ce s-a si intamplat), dar nu a fost nici genul acela de copil care intreaba din prima zi: Mami, cand mai mergem la cresa! Vreau la cresa! Nu..Gogo s-a impotrivit din rasputeri a doua si a treia zi..Incepand cu a patra zi, nu a mai plans aproape deloc la despartire, dar isi manifesta supararea..
Acum, face mofturei doar la trezitul de dimineata. eu trebuie sa fiu la serviciu la ora 8, asa ca trebuie sa il trezesc undeva pe la 7, ca sa putem ajunge in timp util la cresa...Desi, in zilele noastre de vacanta, de multe ori Gogo dadea el singur trezirea pe la 7, acum, trebuie sa trag de el..Nu mai avem timp sa si mancam acasa, si asta e marele meu of...Nu pot sa il trezesc la 6.30, ca sa mai avem timp sa luam si micul dejun..asa ca il duc la cresa nemancat..incerc sa compensez prin a lua pe drum si a-i da sa pape in masina migdale, alune crude de padure...Eu il conduc singura la cresa cu masina personala si trebuie sa fiu atenta la traficul din mers, asa ca nu am maini libere (decat la semafor) pentru a-i da personal sa pape..iar Gogo nu a fost niciodata mare fan laptic, ca sa pot lua canita si sa ii dau sa bea el singur pe drum lapticul, asa ca trebuie sa ma bazez pe ceva ce poate el sa pape singur..
Acolo au micul dejun undeva la 8.15 si nu pot decat sa sper ca papa ceva...
 
In fiecare zi il intreb ce a papat la cresa, iar el imi raspunde: supa! altceva nu mentioneaza..e drept ca e si inca mic (2 ani si 2 saptramni), asa ca nu pot sa acord credit total afirmatiilor sale, dar stiu ca este mare fan supa/ciroba si sper ca macar asta papa acolo la scoala..Mai avem o problema: Gogo nu prea accepta carnea..nu prea ii place sa muste din carne, nu e mare fan..asa ca nu sunt sigura ca isi acopera necesarul zilnic de proteine..
 
Cum procedez eu, ca sa ma asigur ca papa tot ce ii trebuie? ca isi acopera necesarul de proteine (carne), fructe si lactate pe zi?
Cum ajungem acasa, ii mai dau intotdeauna inca o masa (de obicei supa/ciorba cu carne)...apoi, il scoate Tati rapid la joaca (macar o ora), avand in vedere ca acolo la cresa sta toata ziua in cladire si trebuie sa il mai vada si pe el soarele..
Cand se intoarce de la joaca ii dau iar sa pape o cina usoara (iaurt cu cereale sau paine cu unt, de ex)..iar inainte de culcare, ne rasfatam cu totii cu un platou de fructe..
De asemenea, incerc sa il bag la somnic undeva la 9, ca sa adoarma pe la 9 si un pic, pentru a fi cat de cat odihnit..pentru ca nu am siguranta ca acolo, la cresa, doarme 2-3 ore, asa cum obisnuia el inainte..
 
Cam in acest fel am incercat sa ma mobilizez, sa ne adaptam programul de masa si somn, in asa fel incat sa nu diferentieze cu mult de ceea ce ne caracteriza rutina pana de curand..
 
Mamici cu pitici la cresa, voi cum procedati cu mesele, iesitul la joaca si somnicul?
 
 
 
In alta ordine de idei, pot declara, acum bilantul primei saptamani de cresa, ca Gogo este cel mai COOPERANT copil! Oricat nu i-ar conveni noile schimbari din viata lui, in fiecare zi cand il intreb daca mai doreste sa mearga a doua zi la "scoala", imi raspunde intotdeauana afirmativ..Stie ca aste este ceea ce trebuie sa faca, asa ca se conformeaza..mai stramba el din nasuc dimineata la trezire, dar cine nu face astfel?! Eu, una, urasc sa ma trezesc dimineata...:)

Un comentariu:

http://www.facebook.com/home.php spunea...

Incearca sa-i dai lapticul dintr-o sticla in care ai pus un pai.Noi am facut astfel trecerea de la biberon la canita,la biberonul ei am atasat un pai exact prin gaura de la tetina.Mult succes...