Faceți căutări pe acest blog

3 aprilie 2012

Urzicile - beneficii pentru sanatate


A venit primavara!!!!
E piata plina de urzici, spanac verde, de usturoi si ceapa verde..miroase extraordinar, a iarba, a primavara, a padure!




Astazi am fost prin piata cu piticul si nu am rezistat tentatiei de a cumpara..urzici...Eu nu sunt fan urzici, dar i-am dat o data piticului sa guste si i-a placut...Asadar, vreau sa profit de perioada asta in care pot sa ii formez eu gusturile si sa il obisnuiesc sa pape cat mai mult spanac, urzici, fructe si legume, in general..:)

De ce urzici?
Urzicile au carotenoide (provitamine A) cu actiune de regenerare a pielii si mucoaselor si rol antioxidant, clorofila, vitaminele B2, C, K, acid folic, acid pantotenic, amine (histamina, acetilcolina, serotonina), flavone si taninuri cu efect cicatrizant, lectine cu efect antiinflamator, ulei volatil cu cetone, esteri, fenoli.
Frunzele tinere, care nu contin substante vezicante, au un bogat continut in minerale: acid silicic, saruri de fier, magneziu, mangan, sodiu, potasiu, fosfor, sulfati.
Urzicile au proprietati hematopoietice (stimuleaza sinteza globulelor rosii) prin acidul folic, acidul pantotenic si protoporfirine. Are si proprietati hemostatice (favorizeaza oprirea singerarilor) datorita prezentei de vitamina K si taninuri.
Sunt antidiareice prin tanin, contribuie la o mai buna eliminare a acidului uric.
Urzica este hipoglicemianta datorita capacitatii de a stimula secretia de insulina de la nivelul pancreasului.
Au proprietati antiinflamatoare prin lectine. Stimuleaza secretia lactata la femeile care alapteaza si este antialergica, expectoranta, antitusiva, stimuleaza circulatia sanguina.

De la ce varsta?
Aici, opiniile sunt impartite. Eu i-am dat prima oara, undeva pe la 1 an si nu am obsercat nici un efect nedorit..
Fiecare parinte va decide pentru copilul lui! Sfatuiti-va si cu medicul ediatru, in acest sens!

Niciun comentariu: