Faceți căutări pe acest blog

26 septembrie 2011

Pumkin pumkin - Dovleacul la bebelusi



Astazi i-am servit pentru prima data piticului meu de un an dovleac..am vrut de foarte mult timp sa ii dau dovleac, dar nu prea am gasit vara, asa ca i-am dat abia acum..eu i l-am gatit copt, in tava, taiat bucati si cu putin unt deasupra.




Poate fi servit atat ca fel principal de mancare (vezi aici), cat si ca desert (in combinatie cu fructe, iaurt) sau simplu. Eu i-am dat sa pape dovleacul simplu, bucati taiate frumos (si curatate, bineinteles), sa se obisnuiasca mai bine piticul cu rontaitul.


despre Dovleac
Dovleacul figureaza pe lista „superalimentelor” a mai multor nutritionisti. Beta-caroten, fibre, vitamina C, vitamina E, potasiu, magneziu, vitamina B5, Fe sunt numai cativa din nutrientii pe care ti-i ofera dovleacul. 100 de grame de dovleac asigură aproximativ 70% din aportul zilnic necesar de vitamina A. Printre numarul mare de vitamine si minerale, dovleacul mai contine si antioxidanti.

Dovleacul la bebelusi
poate fi servit bebeilor inca de la inceputul diversificarii. De asemenea, gustul lor dulce este si pe placul bebelusilor si al copiilor mici, miezul galben fiind bine digerat.
Dovleacul copt este indicat in special persoanelor anemice, deoarece este bogat in acid folic (vitamina B9).

Niciun comentariu: