Faceți căutări pe acest blog

20 iulie 2013

Briose pentru copii (muffins cu ciocolata neagra)

De ceva vrema ma bantuie gandul sa incerc niste briose sau celebrele muffins - unul dintre produsele preferate de americani.. mai ales dupa ce mamica Nadina ne-a impartasit reteta ei de briose cu dulceata.
Muffins mi se par a fi desertul suprem, pentru ca lasa loc frau liber imaginatiei..pot fi gatite in multiple moduri, pot fi decorate intr-o multitudine de feluri si, mai presus de toate, pentru pitici reprezinta o adevarata atractie..
eu sunt mare fan ciocolata (Gogo, slava Domnului, inca nu impartaseste aceasta atractie..el e mare iubitor de inghetata, in schimb) asa ca mi-am propus sa incerc o reteta pe baza de ciocolata neagra..(recomandata de o prietena)
 
iata ce ingrediente am folosit eu (cam pentru 10-12 muffins mari):
1/2 pachet unt, de preferat de 82%grasime
4 oua
vanilie (esenta sau, de preferat, pastaie)
1 lingura de zahar (desi, pana acum, am ezitat in a adauga zahar in deserturile pentru pitic. daca doriti, puteti renunta la zahar si folosi o varianta alternativa)
1 pliculet de zahar vanilat
200 grame faina (sau 6 linguri mari)
1 praf copt
1 tableta de ciocolata neagra
 
 
Mod de preparare
Untul se aduce la temperatura camerei si se freaca, ulterior, cu zaharul pana ajunge ca o spuma. Se adauga ouale intregi, apoi faina (in ploaie) si zaharul vanilat si vanilia.
Se amesteca pana la omogenizare.
Se toarna compozitia in forme de briose (eu le-am cumparat de la Ikea) undeva mai mult de jumatate (pentru a avea loc sa creasca) si se tin la cuptor aproximativ 30-40 de minute. La final, eu am rupt bucati dintr-o ciocolata si le-am introdus in forme
Se controleaza cu o scobitoare pentru a verifica daca sunt gata de papat sau nu.
 
 
Iata ce a iesit:
 
 
 
 
P.S. pentru o prima incercare, gustul a fost fabulos..dar mi-ar fi placut sa iasa mai pufoase..de aceea, data viitoare voi folosi cat mai putina faina.

Un comentariu:

Monica spunea...

Ce bine arata