Faceți căutări pe acest blog

25 august 2012

5 responsabilitati in ingrijirea bebelusului care pot fi trasate cu succes taticului


Tati de Gogoshel s-a implicat de la inceput in ingrijirea noului membru al familiei..
Nu l-am stresat cu cerinte si pretentii exagerate nici pe timpul sarcinii, nici dupa sosirea pe lume a micului Gogoshel..In sensul ca, bebe dormind cu noi in camera de la inceput, nu l-am trezit noaptea sa mi-l aduca pe Gogo din patutul lui in patul nostru pentru a fi alaptat, si nici Gogo nu a fost un copil galagios noaptea (dormea ca un ingeras la propriu), astfel ca Tati se putea duce fresh a doua zi la serviciu..
Nu l-am stresat, dar i-am solicitat ajutorul atunci cand a fost nevoie si l-am primit aproape de fiecare data..Nu i-am inteles niciodata pe acei tatici care lasa numai in grija mamei schimbatul scutecelor, de ex, motivand ca mirosul este mult prea respingator si nu suporta aceasta activitate.
Asadar, inca din primele zile (eu nascand si prin cezariana), l-am implicat pe Tati in anumite activitati, care, in timp, au devenit o oarecare rutina, normalitate..
 
 
 
 
Masajul este o placere, nu numai pentru noi, cei mari, cat si pentru cei mici...chiar si cei mai mici dintre noi. Masajul tonifica si linisteste bebelusul, dar, ce este mai important, reprezinta o modalitate excelenta de intercationare a tatalui cu cel mic.
 
 
2. Taiatul unghiutelor
Citisem undeva ca taticii au mai mult curaj in aceasta operatiune care se poate dovedi, uneori, destul de complicata, mai ales in primele luni de viata, dar si dupa ce bebe creste, intrucat e tare greu sa il convingi sa stea nemiscat cateva minute.
Asadar, pretextand astfel, l-am convins pe Tati sa ii taie el unghiutele odorului, iar Tati si Gogo s-au inteles atat de bine, incat numai Tati se ocupa acum, de manichiura si pedichiura micului Gogoshel. Iar Gogo sta tare cuminte, nu se misca deloc, ba intinde el fiecare degetel in parte pentru ca unghiuta sa fie taiata si lustruita ulterior cu pila..:)

 
3. Spalatul pe dinti
Nu este o regula mereu respectata, dar, atunci cand este Tati acasa, el este cel care se ocupa de igiena dentara a lui Gogo.
Iar Gogo adora spalatul pe dintisori!



4. Baita de seara
Tati a participat inca din prima zi acasa la ritualul baitei de seara  alui Gogo. Prima baie a fost realizata in coordonare cu draga Buni din Moldova, dar din a doua seara, Tati si-a preluat cu succes atributiunile in acest sens.
 
5. Iesirea la plimbare / joaca
Mami este responsabila cu iesirea la joaca de dimineata, iar dupa-amiaza este dedicata petrecerii de timp de calitate intre tata si fiu. Mai nou Gogo a primit in dar de la bunii din inima Olteniei prima sa bicicleta, iar Tati se chinuieste de zor sa il invete pe Gogo tainele mersului pe 2 roti..(sau 4, cu tot cu rotile ajutatoare)..:)
 
 
Cam acestea sunt responsabilitile pe care Tati si le-a preluat si pe care incerca sa le duca la implinire zi de zi..aproape..Eu nu prea l-am implicat in gatirea sau servirea meselor micului Gogoshel (decat in situatii exceptioanle, cand eu am lipsit de acasa mai mult de 4 ore), pentru ca, nevand rabdare, se lasa descurajat la primul refuz de a manca al lui Gogo..asa ca prefer sa ma ocup eu exclusiv de aceasta activitate, mai ales pentru ca sunt (si cei care ma cunosc pot confirma) cu adevarat obsedata in ceea ce priveste respectarea programului de masa al uli Gogo.
 
 
In concluzie, dragi mamici, implicati-i, inca din primele zile, pe tatici in ingrijirea copilului..nu neaparat pentru a ne usura noua munca si a mai "respira" si noi cateva minute, dar, mai ales pentru ca, astfel, se creeaza o legatura foarte frumoasa intre tata - bebelus.
Iar aceasta legatura care se stabileste intre tata si bebelus va contribui, pe viitor, la dezvoltarea armonioasa a copilului.

Niciun comentariu: