Faceți căutări pe acest blog

16 iulie 2012

Sejur la mare la 1 an si 10 luni!

Iata ca ne-am intors si din al doilea sejur din viata micului Gogoshel la mare..la Marea Neagra..am mai fost anul trecut, pe cand avea 10 luni, dar Gogo nu a avut prea mult noroc de vreme calda si frumoasa...


Gogo la 10 luni



Acum, la 1 an si 10 luni, Gogo a petrecut un timp minunat la mare..
Desi aveam mari emotii in ceea ce priveste boala maini-picioare-gura (a contactat virusul de la verisoara lui mai mica, cu cateva zile inainte sa plecam la mare), se pare ca organismul lui Gogo a fost foarte puternic, intrucat boala s-a manifestat foarte usor in cazul sau (doar o zi de febra si 2 bubite numarate), si astfel am plecat linistiti la mare.


Cum ne-am descurcat cu piticul la mare?
A reusit sa isi adapteze programul pentru a se bucura de 2 perioade de plaja pe zi...ne trezeam undeva la la 7.30 (cam tarziu, eu as fi vrut sa fim la 7 pe plaja), stateam pana pe la 11.30, apoi mergeam in camera, ne faceam somnicul de frumusete, iar undeva pe la 17 ieseam din nou pe plaja..
Am folosit o crema de protectie factor 50, iar Gogo s-a bronzat foarte putin, pielea lui a capatat o superba nuanta aramie (el oricum are tenul mai deschis, dar nu se inroseste ma soare, ci se arameste foarte frumos).

Cum ne-am descurcat cu pampersii?
Nu am folosit pampers special de plaja..i-am dat slipi normali, fara pampersi si s-a descurcat foarte bine (a facut si putin nudism, ce-i drept)...Astepta sa faca nr. 2 atunci cand ajungeam in camera, undeva dupa somnicul de pranz..astfel si-a format, sper eu, un oarecare program care ar trebui sa ma ajute in operatiunea Olita, pe care inca nu am demarat-o la modul cel mai serios..






Cum ne-am descurcat cu mancarea?
Gogo s-a decis sa tina dieta, astfel ca in cele 6 zile cat am stat la mare am mancat doar supa, iaurt si fructe...multe fructe...carne nu a dorit nici macar sa guste...In rest, nu a avut probleme cu digestia, nici cu febra, nimic, nimic..:)

Cu ne-am distrat?
S-a balacit in apa, s-a jucat in nisip, a construit castele, a daramat castele, s-a jucat si a socializat cu toti copiii de pe plaja, i-a enervat, i-a sacait cu glumele lui de pustan de 1 an si 10 luni, le-a daramat castelele, i-a ajutat sa construiasca altele samd...






Ce inovatii (nedorite) am marcat?
Gogo a papat prima lui inghetata..fiind inconjurat de multi copii la hotelul la care am fost cazati, invariabil a descoperit inghetata si nu am putut sa il tin deoparte, asa ca ne-a convins sa ii cumparam si lui..asa important se credea si tare mandru mai era cand tinea si el cornetul propriu in manuta si papa cu pofta din inghetata...ba chiar a invatat si cuvantul foarte bine sa il pronunte.
De asemeni, Gogo a ajuns la varsta critica la care cere absolut orice jucarie vede la alt copil..ne-a innebunit pe noi si pe ceilalti copii (si parinti)...Gogo este si un copil foarte sigur pe el uneori si uita sa stea in banca lui si sa ceara permisiunea de a se juca/testa o anumita jucarie..se ducea pur si simplu si se servea cu respectiva jucarie..aici trebuie sa lucram putin sa il convingem ca nu poate avea tot ce vede in jurul sau..
Mai nou, la moda la mare intre copiii de la mare se numara pistolul / pompa de stropit cu apa si pusca-mitraliera...asa ca micul Gogoshel a fost "dotat" cu respectivele ustensile de joc...



Rambo la plaja


De asemeni, este o mare nebunie la mare cu acele corzi elastice de sarit in inaltime, care sunt chiar si pentru copii foarte mici, de la 10 kg in sus...Gogo ne-a innebunit 2 seri la rand ca vrea si el (Gogo are undeva la 12 kg), vrea si el..intr-un final, cand am acceptat cu inima stransa sa facem o incercare, atunci cand s-a vazut cu hamul strans, de unul singur, a realizat ca nu e chiar de nasul sau si a retractat dorinta intens exprimata..asa ca a renuntat la idee...asta ne-a demonstrat ca toata siguranta asta pe care o afiseaza este, de cele mai multe ori, doar de bravada..:)






Oricat ne-am pregatit sa avem la noi toate cele necesare jocului pe plaja - galetusa, lopatica, grebla, barca gonflabila, colac, vesta de slavare etc etc - bineinteles ca ale noastre nu parea interesante, asa ca Gogo a testat toate jucariile posibile si imposibile de pe plaja...





A evoluat enorm in aceste 6 zile..fiind inconjurat de foarte multi copii mai mari (Gogo cauta compania baietilor de 5-6-7 ani), a deprins in aceasta perioada extrem de multe lucruri noi - formeaza propozitii de 2-3 cuvinte in mod frecvent (asa dragut era de fiecare data cand mergeam la receptia hotellui sa ridicam cheia de la camera si Gogo cerea frumos: "Doamna, cheia (va) rog!", numara singur pana la 5, mananca fara problema mancarea bucati, a invatat (vazand la alti copii) sa muste dintr-o banana si sa pape o banana intreaga de unul singur (pana la varsta asta, Gogo nu suporta sa muste din banana, o accepta doar pasata) si multe alte lucruri..
Abia asteptam sa mergem din nou la mare, este adevarat ce se spune, ca marea este extrem de benefica pentru copiii de toate varstele...pentru micul Gogoshel, perioada petrecuta la mare a fost una de vis, fara probleme, iar piticul s-a distrat de minune.

Niciun comentariu: