Faceți căutări pe acest blog

30 ianuarie 2012

DICTATURA din Clubul Mamicilor

Am fost adaugata acum cateva luni bune, de o prietena, intr-un grup pe Facebook: CLUBUL MAMICILOR, initiat si adminisitrat ca un "fief" de catre o anumita ALINA M. Buunn..toate bune si frumoase...eram si eu pe atunci proaspata mamica, in cautare de sfaturi si impresii despre experienta asta a mamicitului..pana cand, usor usor, am observat (si nu numai in cazul meu), ca orice opinie diferita de cea a administratorului grupului, era taxata prin comentarii rautacioase si un stil superior de mama atotstiutoare..
Va dau cateva exemple:
- nu iti alaptezi copilul pana la 2-3 ani sau, din diverse motive (altele decat medicale) intrerupi alaptatul, esti mama "rea"!
- nu dormi cu copilul in pat si il lasi sa planga un minut in patutul lui, esti o mama "barbara" care ii va crea frustrari pe viata copilului!
- analizele de rutina la copii nu isi au rostul pentru ca reprezinta o experienta "extrem de traumatizanta, oribila, un chin care nu se mai termina!"

Acestea sunt doar cateva dintre ideile ce caracterizeaza stilul de parenting promovat de administratorul Clubului Mamicilor..Nu sunt eu in masura acum si aici sa pun sub semnul intrebarii calitatea ideilor respective (fiecare mama isi creste cum vrea copilul), dar nu mi se pare normal, ca atunci cand cineva indrazneste, in Clubul Mamicilor, sa exprime o opinie diferita de cea a distinsei doamne care a initiat grupul si se crede stapana, sa fie admosnestat cu expresii de genul "nu mai da astfel de sfaturi barbare"!
Persoanele care fac parte din grup sunt oameni ok (in general), cu exceptia administratorului grupului, care a reusit sa ma oripileze cu un anumit tip de comportament si un anumit vocabular si o anumita atitudine care lasa muult de dorit, in ceea ce priveste standardele unei femei si, mai cu seama, mame! Si acestei persoane i se alatura alte cateva membre care considera ca FB-ul reprezinta un fel de colt al strazii in care pot sa arunce cu tot felul de apelative demne de taraba pietei!
Va dau un alt exemplu: daca esti membru nou-venit (sa zicem al 200-lea, cum am fost eu, probabil) si adresezi o intrebare de mamica fara experienta, prin care ceri ajutorul (sfaturi) intr-o problema, ti se replica imediat de catre unul din "membrii fondatori" autoproclamati: "Tu ai citit din ce s-a scris pana acum aici pe grup???", in sensul ca: inainte de a posta ceva, trebuie sa dai intai search prin toate comentariile si intrebarile, ca nu cumva sa repeti un topic ce deja a fost discutat pe grup.



Dragi mamici facebookiste, daca faceti parte din acest grup sau veti fi adaugate in acest grup, luati mare aminte si, mai cu seama, luati atitudine!
Va scriu aceste ganduri in semn de REVOLTA fata de comportamentul si atitudinea - in special - a unei persoane de din acest grup de pe FB, care, intamplator, este si initiatorul grupului, dar care isi aroga meritul de a conduce acest grup, neintelegand ca TOTI MEMBRII GRUPULUI SUNT EGALI.
In repetate randuri, Administratorul acestui grup (pentru simplul fapt ca a initiat acest grup - Clubul Mamicilor -, care s-a extins ca o caracatita, fiecare invitand pe altcineva, deci practic, toti membrii au pus umarul la crearea acestei comunitati) isi aroga dreptul de a aplica dupa bunul plac un Regulament. Pai cum, poate Clubul Mamicilor sa functioneze la maxima eficienta, daca nu exista un Regulament???? - mai ceva ca intr-o unitate militara...
(Ca un paragraf, inainte de a intra in acest grup "ezoteric", trebuie sa parcurgi un oarecare chestionar, in sensul ca trebuie sa declari pe proprie raspundere urmatoarele date despre tine, ca membru nou: numele complet, adresa (!!!), cine te-a recomandat sa intri in grup (adica numele celui care te-a adaugat) si, de ce nu, si ce marime porti la pantofi..:).
Citez din Regulamentulul scris chiar de Domnia sa, paragraful 4: "Atacurile la persoana nu sunt permise. Incercati sa combateti idei si nu persoane. Nu sunt admise jignirile, insultele". 
Insa, atunci cand cineva ii atrage atentia in mod civilizat ca foloseste anumite cuvinte care sunt sub nivelul larg acceptat de bun simt (citez din expresiile folosite de Domnia Sa: apelative peiorative precum „draguto”, dragutico, „sfaturi barbare”, "data viitoare, posteaza in privat ce ai de zis") - ceea ce din perspectiva unor ar putea fi catalogat drept insulta, Domnia sa uita de Regulamentul pe care il arunca in fata fiecarui membru nou-venit, si gaseste cel mai dictatorial mod cu putinta de a rezolva polemica, si anume: STERGAND COMENTARIILE care nu ii convin si EXCLUZAND MEMBRII "incomozi"!

Conform acestei doamne, "in clubul asta se promoveaza un anumit stil de parenting iar eu cand aud sfaturi - contrare principiilor Domniei sale - ,"nu pot sa trec acest lucru cu vederea, pentru ca acel sfat poate fi perceput de cei 300 membri ca unul viabil cand e de fapt unul barbar"...- replica se refera la opinia exprimata de o mamica oarecare, cu privire la dormitul in acelasi pat cu copilul...respectiva mamica opina ca a alerga imediat la cel mai mic planset al copilului nu reprezinta o solutie, propunand sa asteptam cateva minute simbolice inainte de a incerca a-l linistim - opinie, de altfel, pertinenta - dar catalogata de catre Administrator drept una "barbara".
Nu critic aici calitatea opiniilor pe fond, ci pe FORMA. Nu ma consider cea mai buna mama din lume, capabila sa directioneze toate celelalte mamici si sa dea sfaturile cele mai bune, dar ma consider cea mai buna mama pentru copilul meu. De aceea, intodeauna incerc, atunci cand e de exprimat o opinie vizavi de cresterea copiilor, sa nu dau sfaturi, ci doar sa povestesc din experienta mea.
Ei bine, respectiva doamna nu accepta nici o opinie contrara prinicipiilor in care crede, si atunci cand un membru exprima o opinie ce promoveaza un stil de parenting diferit de al Domniei sale, distinsa doamna STERGE COMENTARIILE sau, mai rau, EXCLUDE MEMBRII, fara drept de apel!
Inteleg ca suntem in era FB-ului, unde fiecare face ce vrea, dar consider ca si aici trebuie respectate anumite reguli de bun simt, mai cu seama ca suntem FEMEI si MAME!
Asadar mamici care va confruntati cu astfel de personaje din grupuri de pe FB, oricand puteti initia voi singure un grup al vostru...Nu va lasati calcate in picioare de astfel de oameni!

...si, in incheiere, dupa cum spunea cineva drag mie: Lumea mamicilor e o lume cruda, dura, cu ambitii si orgolii nemasurate si nejustificate, in care fiecare se crede the best mum ever!!!

PS. Nu tolerez nesimtirea (=lipsa bunului simt) si o voi taxa mereu!


5 comentarii:

Cerasela spunea...

Da, ai mare dreptate! Sper insa sa nu te simti la fel si printre ardeleni!

tZU spunea...

ma simt foooarte bine printre ardeleni..:) atmosfera este una prietenoasa, de colaborare, deschisa, in care sunt permise diverse opinii si puncte de vedere!

Anonim spunea...

intr-adevar ai foarte mare dreptate; am fost si eu inclusa in respectivul grup de o prietena dar am iesit cand a facut fii-mea vreo 10 luni pt simplu motiv ca mamele cu ”experienta nasterii si cresterii probabil al unui singur copil - mare experienta de altfel” nu erau de acord cu datul laptelui praf fetitei mele in conditiile care fii-mea refuza sanul; asa ca am spus stop joc si am facut cum credeam eu mai bine; pacat ca sunt multe care gandesc asa din nefericire

tZU spunea...

ma bucur ca nu sunt singura care are aceeasi parere despre atitudinea care domina dialogul din Clubul Mamicilor, dar, pe de alta parte, ma intristeaza ca exista astfel de mame si, in primul rand, femei care manifesta o atitudinea atat de putin toleranta fata de semenele lor (vezi Alina M. si alte cateva)

Anonim spunea...

Am o prietena care ma introduce in toate grupurile de discutie. Eu dau de obicei o raita pe acolo si de multe ori nu mai intru si a doua oara. Uneori intru pt ca vreau sa mai dau un sfat, daca e chiar ceva ce-mi sta pe limba... Nu m-am lovit deci de problemele voastre. Am observat insa in genere pe paginile romanesti ca daca incerci sa moderezi tonul sau sa stoopezi o prostie sau macar daca ai alta opinie, dispari. Si ce ati pierdut? O pagina fara vizitatori moare singura.