Faceți căutări pe acest blog

3 iunie 2011

Alimentatia mamei in timpul alaptarii

Gogo s-a nascut pe 28 august 2010, ultima zi de canicula din vara si ultimele zile ale verii...Eu nu sunt chiar cel mai bun exemplu de respectare a unui regim de alimentatie in timpul alaptarii, dar in primele 2-3 luni (perioada colicilor) am incercat sa mananc cat de cat sanatos si sa ma abtin de la anumite alimente..
Eu am aplicat principiul cauza-efect..cu exceptia anumitor alimente pe care le-am respins din start (varza de orice fel, ceapa, fasole, usturoi, alcool).
Asadar, printre alimentele care i-au daunat stomacelului lui Gogo in perioada alapatarii (a colicilor) s-au numarat:
  • sosuri de orice fel
  • sucuri acidulate,
  • cafea (am baut INKA, cafea din cicoare..asta ca sa ma amagesc, eu fiind o cafengioaca)
  • rosii
  • mancare condimentata (eu mancand, de felul meu, foarte condementat)
  • ciocolata (aici a fost foooarte greu, intrucat sunt fan ciocolata)
Desi se spune ca nu e bine sa mananci lactate pe timpul alaptarii, eu am baut lapte, am mancat branza (moderat) si nu am observat mari probleme din aceasta cauza.
De asemeni (pe la 3 luni cand a aparut un fel de criza a laptelui, in sensul ca Gogo nu mai voia sa pape laptic - nu stiu din ce cauza), am incercat sa suplimentez productia de lapte band foarte multe ceaiuri speciale de lactatie si au avut un efect benefic. M-am inteles foarte bine cu ceaiul pliculete de la FARES (ceai de lactatie, din chimen, anason). Si am baut foarte foarte multa apa (oricum alaptatul provoaca o adevarata arsita mamei).
Am continuat sa iau din 2 in 2 zile vitaminele speciale pe care le luam si in timpul sarcinii (eu am luat Elevit, special pt sarcina si alaptare).
Sare nu am mancat nici pe perioada sarcinii si oricum, de felul meu, gatesc cam nesarat.

Principiul meu: totul cu moderatie. Daca mi-a fost foarte foarte tare pofta de ceva (pe timpul alaptarii), am gustat, macar sa-mi treaca pofta. Si am papat (o singura data) si junk- food (asta ca sa-mi treaca pofta, intrucat in exact in ziua cand am nascut, imi programasem sa-mi fac de cap cu un KFC, dar nu am mai apucat, intrucat Gogo s-a grabit sa vina pe lume cu 2 zile inainte da data programarii cezarianei..:))
Mult succes, mamici producatoare de lapte..:))) si nu uitati, profitati de perioada exclusiva a alaptarii! Este extraordinara din toate punctele de vedere, creeaza o legatura speciala cu micutul si dupa ce se termina, o sa va lipseasca foarte mult. (Eu inca il mai alaptez foarte foarte putin pe Gogo si deja mi-e dor de acele vremuri). Plus ca ai foarte mult timp pentru tine, pentru relaxare, pentru comunicare cu bebelul..acum, in perioada din plin a diversificarii (9 luni), ma gandesc ce bine era pe perioada exclusiva a alaptatului si, daca atunci credeam ca nu am timp de nimic, am aflat acum ca m-am inselat amarcnic..perioada alaptatului a fost una foarte relaxanta pentru mine, inclusiv din punctul de vedere al timpului!



Niciun comentariu: