Faceți căutări pe acest blog

23 mai 2011

Spitalul de urgenta....Pantelimon

De vreo saptamana imi tot petrec serile / noptile si chiar si dimineti pe la spitalul de urgenta...in afara de vizitele de rigoare pe la medici, clinici si policlinici, analize, etc etc..Am o mica mare problema pe care nu a reusit inca sa o elucideze nimeni: alergie nedepistata/uticarie acuta spre cronicizare, care se manifesta din ce in ce mai violent ajungand chiar sa mi se umfle fata, mainile, lasand la o parte starea de mancarime de imi vine sa ma "dezbrac" de tegument si disconfortul fizi, psihic si estetic..
dar asta este o alta poveste..
In fine, aseara, vazand ca urticaria/alergia mea da semne sa ma tortureze iar, dau fuguta pe la vreo 19 si un pic la spitalul de urgenta Pantelimon..am ales acest spital pe criteriu de distanta (este cel mai aproape) si, cum mai fusesem si cu vreo 3 zile inainte, ce ma gandesc eu: dau fuguta imediat, ma alimentez cu perfuzia de rigoare si in 2 ore maxim vin inapoi la Gogo sa adormim impreuna..
..nu doresc nimanui sa ajunga prin spitale..mai ales spitale de stat..
Spitalul de Urgenta Pantelimon este unul cu renume, lucreaza aici oameni care chiar isi fac munca din pasiune (am testat pe pielea mea)..Din pacate, românul nu a ajuns nici in ziua de azi sa aiba un oarecare simt al educatiei in general, daramite al educatiei civice..
Lumea vine mai degraba la urgența (eventual da si un telefon la Ambulanta, ca sa nu se deplaseze pe cont prorpiu) pentru afectiuni care pot fi tratate si la medicul de familie..asta nu ar fi cea mai mare problema (stiind cu totii ca romanul amana vizita la medic pana isi da ultima suflare), daca cei care vin la urgente ar si avea..un medic de famile..cu alte cuvinte, daca ar si plati asigurari, cotizatii, taxe, impozite..tot ce plateste statului fiecare om care munceste, OBLIGAT sa renunte la acesti bani..
Ei..si uite asa, camera de garda de la Spitalul de Urgente este vizitata (mai ceva ca in serialul cu acelasi nume) de zeci si zeci de oameni cu afectiuni din cele mai diverse: predomina AGRESIUNEA cauzata de batai intre tineri de cele mai multe ori si intre concubini.
revenin la uriticaria mea: perfuzia se termina undeva pe la vreo 10 seara, dar abia dupa ce se termina perfuzia, cei de acolo se gandesc ca ar fi bine sa imi ia si niste sange ca sa vada daca totul este in regula cu lipsa mea de aer care venise la pachet cu urticaria..astept vreo 2 ore sa imi vina rezultatul (laboratorul lucreaza cu o viteza uluitoare)..."Fericirea" mea ca voi scapa totusi pana la ora 00.00 este brusc umbrita de faptul ca unul dintre rezultatele analizelor de sange este nesatisfacator, prin urmare medicul de garda imi sugereeaza sa mai astept "putin mai mult" sa treaca un cardiolog pe la camera de Garda (dupa ce isi va fi terminat toate vizitele de rigoare) sa isi dea cu parerea..convinsa de medic sa raman (pe motiv ca nu e cazul sa risc), ma decid sa mai astept putin..si astept...si asteeept..si asteeeeept..pana se face ora 02.00..insist pe langa medicul de garda care da un telefon si ma anunta ca..trebuie sa raman pana dimineatza, deoarece cardiologul a opinat (prin telefon) ca ar fi bine sa imi efectueze o ecografie de cord, care nu va putea fi realizata decat dimineata...
cu ultimele puteri, ma decid sa plec cat mai repede din spital (de frica sa nu fac vreo criza de nervi) si semnez pe propria raspundere ca refuz investigatiile respective si dau fuguta acasica sa il imbratisez (dupa un dus prelungit) pe Gogo sa uit de cosmarul trait..
in alta ordine de idei..
prin ce altceva se mai distinge Spitalul de Urgenta Pantelimon de ER sau chiar si alte spitale din tara: aici auzi injuraturi, injuraturi si alte cuvinte de dulce.."coloratii" veniti la spital (sunt foarte foarte multi care vin la acest Spital), suparati ca nu sunt luati si investigati cat mai repede isi varsa nervii pe medicul de garda si il alinta cu toate apelativele de riogoare..si ce e mai socant: "agresoarele verbale" sunt femei..care injura..o femeie (medicul de garda, de altfel un om foarte bine pregatit si care mi-a dat dovada de mult profesionalism)...si asistentul (barbat) care o acompania  - asta imi aduce aminte de Meet the Fockers - a dat dovada de mult profesionalism..
Medicii romani muncesc din pasiune (sa nu generalizam, am dat si peste multe uscaturi la viata mea) ..se munceste cu resurse putine, intr-un mediu ostil din toate punctele de vedere - de la medicamentele care, dupa ce ca sunt doar de 5-6 tipuri, aplicabile oricaei afectiuni, nici nu sunt in surplus, pana la dotarea necesara (aparate EKG care dau erori..etc etc), si ceea ce pune capac: mentalitatea unora dintre noi (care nu pot fi numiti cetăţeni, pentru ca un cetăţean munceste si plateste taxele de rogoare statului nostru "cel drag") care agreseaza verbal si nu numai personalul spitalului..poate din aceste motive, medicul de garda tot repeta la 30 minute ca abia asteapta sa ii fie aprobat postul din Irlanda sa fuga cat mai repede din "tara asta"..
departe de a fi Spitalul de Urgenta din ER (serialul cu acelasi nume), experienta mea de aseara mi-a demonstrat ca medicii (cel putin de la Departamentul Urgente) "isi fac treaba" in conditiile date...
ps. cu referiri despre o alta experienta a mea la Spitalul Pantelimon, muuuult mai placuta (nasterea lui Gogo) voi reveni ulterior


Un comentariu:

Anonim spunea...

vai piciulicule si ti-ai revenit? esti ok?