Faceți căutări pe acest blog

10 aprilie 2011

Quinoa la bebelusi

Am descoperit intamplator informatii despre quinoa si am zis ca vreau neaparat sa ii dau si lui Gogo.
despre quinoa: despre aceasta cereala se spune ca este mai bogata in calciu decat laptele si mai bogata in proteine decat carnea.
si foarte important: Nu conţine gluten!

cand i-am introdus eu: de la 7 luni, desi nutritionistii americani o recomanda de la 8 luni. Gogo a tolerat-o foarte bine
unde se gaseste: cam la orice magazin naturist, inclusiv Plafar. Costa 20-25 ron pachetul de 500gr (dar e foarte satioasa si se dureaza pana teremin pachetul, daca ii gatesc doar lui Gogo din el). 
cum o prepar eu: Eu ii amestec (in loc de orez) cam in orice: supa, piure de fructe, etc..la inceput blenduiam quinoa in amestec cu celelalte ingrediente in piure-uri, desi dupa fierbere, oricum se  marunteste foarte bine. Acum o amestec direct dupa fierbere. (eu o fierb la steamer, asemantor orezului, desi timpul de fierbere este undeva la jumatate).
De la 1 an aproximativ am inceput sa ii prepar quinoa cu legume (orez, ceapa, dovlecel)..iese ca un orez cu legume si ii place mai mult asa...
efect: printre altele, am observat ca Gogo are si un tranzit  intestinal foarte bun dupa ce papa quinoa (nu stiu daca exista intr-adevar o legatura directa).

Un comentariu:

Anonim spunea...

Si eu am observat acelasi lucru legat de tranzit!