Faceți căutări pe acest blog

9 octombrie 2012

Mancarica de linte cu legume si ficatei


Mami de Fitzi ne recomanda: Mancarica de linte cu legume si ficatei
 
La recomandarea unei mamici dragi, ieri i-am cumparat lui Izzie Lizzie linte bio. Data viitoare voi incerca cu cea verde sau rosie . Astazi i-am gatit asadar ficatel si linte cu legume. Inainte de a o gati, puneti lintea in apa, de preferat cu 2-3 ore inainte sau cu o noapte. Apa in care a stat se arunca.


Am folosit urmatoarele:
Linte – un pahar mic
1 morcov
1 dovlecel mic
ojumatate de ceapa
1 gogosar
orosie mica
Ulei de masline




Am pus legumele taiate cubulete si le-am pus la innabusit intr-o tigaie de ceramica cu foarte putina apa si o lingura d eulei de masline. Le-am lasat cam 10 minute, dupa care am adaugat lintea, plus inca un pahar de apa si rosia data pe razatoare. Se lasa la fiert cam 20 de minute si la scazut. La sfarsit se adauga patrunjel si marar verde.

Izzie Lizzie are 16 luni si eu ii gatesc inca fara sare. I-am adaugat si bucatele de ficatel, insa Izzie prefera sa le pape pe rand.


 
 
 
 
 
despre Linte
 
Lintea poate fi introdusa in alimentatia bebelusilor dupa 8-10 luni.

Alături de soia, lintea este opțiunea alimentară preferată de vegetarieni și populațiile cu tradiție vegetariană. Datorită timpului de fierbere redus, lintea este o excelentă alternativă la fasole, în preparate pasate, în supă, în asociație cu orez, carne și legume.

Lintea este catalogată ca aliment de grad nutrițional A datorită conținutului ridicat de fibre, fier, magneziu, fosfor și proteină și conținutului extrem de scăzut de grăsimi. Lintea nu conține colesterol și aduce un aport caloric de cca 110-160 kcal/100g, în funcție de varietatea preparată și modul de preparare.

Cele mai indicate tipuri de linte in alimentatie sunt cele de culoare verde sau cele maronii, fiindca isi pastreaza cel mai bine forma si proprietatile in urma fierberii, restul devenind cremoase. Fie că vorbim de soiul verde sau roşu, lintea este un aliment complex, bogat în minerale precum potasiu, fosfor, fier, calciu şi zinc, vitaminele A, C, PP şi grupa B-urilor. De asemenea, conţine proteine şi fibre.

 

Niciun comentariu: